E- mail: ​aviva@avivapr.co.il  T: 052-3244769
 מאמר שהוכן עבור Start Israel ודה-מרקר:

איך ניתן להגיע לפרסום בוול-סטריט ג'ורנל בהשקעה של החל מ-300 דולר?
(אפשרויות חשיפה בחו"ל באמצעות הפצת הודעה לעיתונות תוך שימוש ברשת הפצה גלובלית).
מאמר מאת: אביבה שורץ

פורסם בשיתוף דה-מרקר 
מדור יזמות » שיווק -  http://www.startisrael.co.il/Article/56

בתמצית המאמר:
המלצות ורעיונות לחברות המעוניינות בקבלת חשיפה בינלאומית או חשיפה תיקשורתית במדינת היעד לקהלי היעד במינימום השקעה.
בדרך של הכנת הודעת PR והפצתן תוך שימוש ברשת הפצה בינלאומי.

שימוש בכלי הפצת הודעות לתקשורת הבינלאומית למטרות מגוונות: לצרכים שיווקיים כגון חשיפת מוצר חדש, לקידום מטרות כמו פיתוח שווקים חדשים, גיוס משקיעים או מציאת שותפים אסטרטגיים.
הודעה לעיתונות ממוקדת עשוייה לקדם חברות להציג בתערוכות וכנסים בחו"ל כדי לעורר התעניינות לקראת האירוע.

ישנן חברות ואתרים רבים המציעים הפצה של הודעות לעיתונות בפורמטים שונים. חלק מהשרותים הללו הינם חינמיים (כמו Launch.it), חלקם אינם מקצועים דיים ואינם אחראים לאיכות התכנים המופצים דרכם. יש לקחת בחשבון שההתייחסות להודעה שמגיעה ממקור לא מקצועי תהיה בהתאם. לצד אלה ניצבות החברות הגדולות והמובילות בתחום, כמו Business Wire, PR Newswire, GlobeNewswire ו-MarketWired חברות מוכרות ובעלות מוניטין בתחום הפצת הודעות ברמה הגלובלית.

לחברות המובילות קיימים הסכמי תוכן עם מספר רב של אתרים מובילים ונחשבים - ידיעות שמופצות דרכן עולות לאתרים חשובים באופן אוטומטי. כך שניתן למצוא אותה בכל חיפוש בגוגל גם לאחר תקופה ארוכה.

לאן מגיעה ההודעה?

הפצה של הודעה באמצעות אחת מהחברות הגדולות נשלחת למגוון ערוצי מדיה מובילים. אלה יכולים להיות ערוצי מדיה מקוונת כדוגמת אתרי חדשות, אתרים מקצועיים, מנועי חיפוש ומאגרי מידע מובילים – פורבס, רויטרס, וול סטריט ג'ורנל, ועוד רבים אחרים. בנוסף, ההודעות יועברו לעיתונות כתובה, מגזינים, עורכים וכתבים בכל תחום שתבחרו.

עלויות:
הפצה של הודעה לתקשורת דרך חברת הפצה ללא דמי מנוי קבועים - התשלום הוא חד-פעמי, וגובה התשלום הוא פונקציה של מספר המילים וגודל האזור הגיאוגרפי שאליו מופצת הידיעה.

לדוגמא ידיעה באורך של עד 400 מילים (הכוללת בתוכה עד 20 מילות מפתח) לעיתונות כללית במתחם ניו יורק ו-New York Metro. נוסיף בחירה חופשית של קטגוריה מעיתונות מקצועית (ללא הגבלת קטגוריות). למשל בתחומי היי-טק. עם תוספת קטנה עבור קבלת דו"חות סטטיסטיים לאחר ההפצה. התפוצה למעגל הפצה בסיסי בארה"ב גדולה יחסית, ומכסה גם עיתונות מקצועית בכל קטגוריה. בתפוצה גיאוגרפית גדולה יותר בארה"ב העלות הממוצעת עשויה לעלות לכ-500 עד 1,500 דולר.

ישנה כמות גדולה של מעגלי הפצה הן בחתכים גיאוגרפים והן בחתכים מקצועיים ענפיים (כמו גם שניהם יחד). אפשר להתאים חבילה מותאמת לצרכי הלקוח.

המלצה לכתיבת הודעה לעיתונות:

כתיבת PR עבור האינטרנט שונה מהכנת הודעה רגילה לעיתונות. כאשר מדובר בפרסום באינטרנט מתקיים פורמט שונה אשר מותאם לאופי החיפוש באינטרנט. כאשר ניתן מומלץ להוסיף תמונות ואלמנטים גרפיים בתוספת עלות אשר תשדרג את חשיפת ההודעה.

כתיבת ההודעה חייבת להיות מובנית, כל פסקה בעלת משמעות בהתאם לסדר הופעתה. יש להשתמש במונחים מקצועיים ולהתמקד במטרה השיווקית,  מומלץ להשתמש באלגוריתמים מותאמים לאינטרנט, כגון כלים שייצרו אופטימיזציה במנועי החיפוש. מומלץ להשתמש במילות מפתח באופן מושכל כך שיעלו בחיפוש בהתאם לתחום עיסוק החברה (key words) גם בכותרת הידיעה וגם בתוכן. מה שייסייע באיתור מאוחר יותר במנועי החיפוש. חשוב להוסיף את פרטי איש הקשר בסוף הידיעה לצורך קבלת לידים בעקבות הפרסום.

שפת הפרסום תמיד אנגלית וניתן להוסיף תרגום מלא או מקוצר לשפה המקומית - כגון הולנדית, גרמנית, פורטוגזית -בהתאם למדינת הייעד – התרגום בדרך כלל חלק ממחיר ההפצה.

מומלץ שכותב הידיעה באיש יהיה מומחה או מקצוע דובר אנגלית רהוטה בעל ידע ונסיון בכתיבת הודעות עבור הפצה באינטרנט. 

סטטיסטיקות : כמשוב חוזר ניתן לקבל דו"חות סטטיסטיים אשר יספקו תמונה ונתונים המראים להיכן הגיעה הידיעה. עם קישור לידיעה בכל אתר שפורסמה בו. כולל גרף של כניסות גולשים ופירוט מאילו אתרים ומאילו מקומות בעולם נכנסו גולשים לידיעה.

הפצת הודעות PR לתקשורת ברחבי העולם מהווה כלי שיווקי מהיר ואפקטיבי. חברות קטנות כמו גם גדולות ומובילות מנצלות כלי זה לצרכיהן,  האפשרות להתאים ולמקד את ההודעה לקהלי היעד של החברה מאפשרת לחברות חשיפה בכל תקציב ומזמנת עבורן שפע של אלטרנטיבות והזדמנויות בכל מקום בעולם.


972-52-3244769+